Увійти · Зареєструватися
 

Учасники

Потік Товари Статті Інформація

Автори / Яр Левчук / Гра зі світлом

 

 
У столичному Центрі мистецтв «М17» людей набилося, як у рукавичці. В залі відеокамери, фотографи, багато молоді, а деякі відвідувачі вмостилися на підлозі. Аудиторія очікувала на Георгія Пінхасова, знаного фотографа, що свого часу співпрацював з Андрієм Тарковським, а нині як «вільний художник»  робить знімки для відомих видань «New York Times», «GEO» та інших. У залі погасло світло, без вступного слова й будь-яких прелюдій Г.Пінхасов почав показувати свої роботи. На великому екрані один за одним  з’являлися різні знімки. Станція метро в Парижі під назвою «Сталінград», Ейфелева вежа,старий вокзал у Києві, серії фото про путч в Москві та Литві, венеційські замальовки та ін.. Кожна світлина представляє особливу композицію, в якій гармонійно співіснують світло та застиглий у часі й просторі об’єкт. Наприклад,  на панорамних фото автор виділяє деталі. Це може бути невеличке кладовище на фоні гір, японська дівчинка, абоурбаністичний малюнок. Автор любить гратися із зображеннями через скло. Краплі дощу на лобовому або боковому склі автомобіля додають напівпрозорий відтінок пейзажам, буденним сюжетам. Подвійне відображення людини у склі, наче 3D зображення, яке створене без ніяких там фотошопів. Люди в Пінхасова  завжди у русі, причому це як прості композиції, так і окремі епізодичні кадри. «Я стараюсь пояснити своїм студентам: головне не те, що ти хочеш зняти на фотоапарат, а та неочікуваність, яка може виникнути під час зйомки, роботи» - коментує світлини знаний гість. Про такий випадок він й оповів аудиторії. Пінхасов прийшов у один офіс на ділову зустріч, але йому настільки сподобався один ракурс: відбиток сонця в коридорі крізь жалюзі, що він довгий час витратив, аби вловити момент, зафіксувавши промені світла, котрі лягають на офісні стіни та перехожих. На жаль, зустріч не відбулася, але автор отримав бажаний знімок. Дивують чіткістю, якістю,композиційністю фотографії, зняті в Москві в період сухого закону. Це переважно п’яні чоловіки, які стоять у черзі, б’ються одне з одним,валяються на землі.  Саме несподіванка, вміння миттєво бачити композицію, яку можна фотографував, допомогли йому увиразнити портрети  алкоголіків ще на чорно-білій плівці. Демонстрував автор свою знамениту колекцію напівголих чоловіків у Тбіліській лазні. Після цієї серії кольорових знімків Пінхасов приєднався до всесвітньовідомого товариства фотографів «Магнум Фото». Особливий пієтет  у публіки викликали світлини кінорежисера Тарковського. Фотограф зафіксував не тільки процес зйомки «Сталкера», а й представив  фотографії родини Тарковських. Особливий інтерес викликав батько Андрія, відомий поет, перекладач Арсеній Тарковський. З фотографій на зал дивився витончений естет, людина високої культури. Георгій Пінхасов підмітив особливий характер цієї видатної особи, витончені риси обличчя, які мені нагадали картини з римськими імператорами. Шанувальники творчості відомого кінорежисера і сценариста 


 супроводжували цикл світлин бурхливими оплесками. Пінхасов продовжував занурювати глядачів у магічні коди своїх фотографій. Здавалося, що ця творча зустріч не матиме кінця…
Мистецтво фотографії потребує не тільки знань та вмінь, дорогого фотоапарата й крутих об’єктивів, а й особливої майстерності:бачення композиції в різних обставинах, особливу гру зі світлом. Георгій Пінхасов навіч продемонстрував свою фотомайстерність, дав поради молодим фотокореспондентам, які,сподіваюсь, у майбутньому допоможуть їм у професійній діяльності.
Ярослав Карпець
Світлини надані Ксенією Кравцовою із Foto.ua

 

 
 

Додав яр левчук (ярослав карпець) 14 лютого 2014

Про автора

Яр Левчук (1988 р. н.) – киянин, випускник Національного педагогічного університету ім. М. П. Драгоманова. Письменник, літературний критик. Учасник різних літературних фестивалів, презентацій, літературно-дискусійного клубу.

 
Коментувати
 
 
 

Гостиница Днепропетровск |  Светильники Днепропетровск |  Рекламное агентство |  Сауны Днепропетровска