Аватар

Увійти · Зареєструватися
 

Автори

Галереї

 
Художня виставка Ірини Ксікевич «Тіні забутих предків»

Ірина Ксікевич: Художня виставка Ірини Ксікевич «Тіні забутих предків»

01-27 ЛИПНЯ 10:00-17:00

вул. Івана Мазепи, 21, корпус 9 (територія Києво-Печерської Лаври)

Серія картин «Тіні забутих предків» - є розміркування над містом людини у всесвіті. Через образи давніх культур на теренах сучасної України (25тис.р. до н.е. – 7ст. н.е) - життя показано не в приватних виявах, а в цілому – в непоривності минулого, сьог

Додав Art-Vertep 29 червня 2010

 

Ірина Ксікевич:«Тіні забутих предків»

Додав Art-Vertep 15 червня 2009

 
Виставка картин Ксікевич Ірини «Тіні забутих предків»
1

Ірина Ксікевич: Виставка картин Ксікевич Ірини «Тіні забутих предків»

12 ЧЕРВНЯ - 24 ЛИПНЯ 10:00-16:00

Дніпропетровський історичний музей (пр. Карма Маркса, 16)

Урочиста частина 18 червня в 14.00. Виставка масштабних епічних картин «Тіні забутих предків» є розміркуванням над місцем людини у всесвіті. Через образи давніх культур на теренах сучасної України (25тис.р. до н.е. – 7ст. н.

Додав Art-Vertep 15 червня 2009

 

Ірина Ксікевич:Живопис


Додав Art-Vertep 16 березня 2008

 

Ірина Ксікевич:Козацькі місця дніпропетровщини: Дніпропетровськ

Історія нашого міста пов'язана з давнішніми поселеннями і фортецями (серед них дуже відома - Кодак), заснування яких припало ще на часи запорозького козацтва. Саме тут, в оточенні навколишніх ворожих монархій виникла перша в Європі і світі демократична республіка - Запорізька Січ. Катеринослав утворено на базі козацької слободи Половиці, яка існувала документально з 1743 р., з часу заснування Лазарем Глобою свого маєтку. Відставний осавул Запорозького війська Лазар Остапович Глоба в 1743 році поселився на правому березі Дніпра, і посадив три сада: на Монастирському острові, на березі Дніпра напроти острова, і внизу при слободі Половиця.

Історія заснування Кодацької фортеці відносить нас до 30-х років XVII століття, коли значно зросла кількість втікачів на Запоріжжя. Депутати сейму, який було скликано у лютому 1635 року, прийшли до думки організувати блокаду Запоріжжя, щоб припинити потік біженців на Січ та не допустити анти турецьких виступів запорожців. Було вирішено збудувати на Дніпрі фортецю, яка була б опорою польського панування на Придніпров'ї та розірвала б усякі зв'язки Запоріжжя з Україною.

Дніпрові пороги являли собою пасмо скель, котрі стирчали з води на висоту до п’яти метрів і майже суцільною масою перекривали ріку. Залишалися тільки вузькі бурхливі проходи, і були дуже небезпечними, особливо влітку і восени при низькій воді. Жодні пороги у світі не були такими могутніми й небезпечними, як Дніпрові. Усього на Дніпрі було дев’ять порогів: Кодацький, Сурський, Лоханський, Звонецький, Ненаситець, Вовнизький, Будильський (Будило), Лишній та Вільний. Пов’язані з ними поетичні перекази, легенди записувалися багатьма дореволюційними вченими, серед яких чільне місце належить Дмитру Яворницькому та Якову Новицькому. У 1932р. після збудування Дніпрельстану Дніпрові пороги – унікальну пам’ятку природи було затоплено.

Додав Art-Vertep 16 березня 2008

 

Ірина Ксікевич:Козацькі місця дніпропетровщини: Китайгород

Вперше Китайгород згадується в писемних документах у 1667р., як форпост для захисту від татарських набігів. На 1735 р. у Китайгородській сотні нараховувалось 88 козаків (всі кінні та озброєні) із 4906 козаків Полтавського полку.[Заїка Г. П. Українська лінія. С. 50.] За даними ревізії 1763-1764 рр. Китайгородська сотня була найбільшою серед поорільських сотень: 634 виборних козаки, 1779 підпомічників, 746 різночинців.

Ріка Оріль під час існування Війська Запорозького служила кордоном між володіннями запорозьких козаков і малоросійських (Гетьманщина).

Комплекс козацьких церков у Китайгороді є цікавою пам’яткою козацької доби. Три козацькі церкви: Миколаївська, Успенська та церква-дзвіниця Св. Варвари, збудовані відповідно у 1751, 1754 і 1756 роках, розташовані недалеко одна від одної. Місцеві жителі пояснюють цей факт так: навколо Китайгорода було багато сіл і кожне село ходило до своєї церкви. Успенська, Миколаївська церкви та церква-дзвіниця Св. Варвари були побудовані на кошти китайгородського сотника Павла Єфремовича Семенова, а також на кошти прихожан Китайгорода. Усі три споруди виконано в стилі українського бароко.

Будівельний матеріал частково був привезений з Кременчука, Полтави, Києва, хоча використано і місцевий. Церкви споруджували майстри з Північного Лівобережжя та, на думку директора Царичанського краєзнавчого музею А. Білоконя, з Чернігівщини.

Додав Art-Vertep 16 березня 2008

 
Ctrl 1 2 3 Ctrl
 
 
 

Гостиница Днепропетровск |  Светильники Днепропетровск |  Рекламное агентство |  Сауны Днепропетровска