Автори / Вікторія Наріжна / Музичні алюзії як засіб образотворення в романі Любка Дереша «Культ». Розділ 2. Музичні алюзії в структурі образів божеств
Містична лінія є однією з найважливіших та, напевне, найсимволічніших ліній роману. Більшість образів, наявних у тексті, виявляють себе найповніше саме в містичних взаємодіях.
На рівні персонажів містичну лінію представляють образи божеств: Великі Древні та Боги Сивої Давнини.
Частина присутнього в романі пантеону запозичена Любком Дерешем (в принципі, услід за багатьма іншими письменниками з усього світу) з міфології, створеної американським фантастом Говардом Філліпсом Лавкрафтом [11, 12]. Це, власне, та частина, яка репрезентує в романі сили зла, або, і це буде значно коректніше по відношенню до тексту, сили, сутнісно чужі всьому людському. Такими є так звані Великі Древні: центральний (і єдиний реально присутній в тексті) персонаж цієї групи
В тексті, звісно, наявна й логічна противага до означеної групи, тобто образи божеств антропоморфних та до певної міри «антропофільних». Саме ці божества є автентичними для роману, і саме їх образи пов’язані з великою кількістю музичних алюзій. Вони складають пантеон (чи то пак дуалізм) Богів Сивої Давнини й представлені двома персонажами — Волинкарем при Воротах Зорі та
Під певним кутом зору цю пару можна інтерпретувати як своєрідну трансформацію образів
Варто також зауважити, що не лише в контексті містичної лінії розкривається більшість образів: образи божеств також розкриті виключно крізь призму бачення когось із центральних персонажів. Отож, цей розділ до певної міри доповнить вже розглянуті раніше образи Банзая та Дарці.
Додав Art-Vertep 22 лютого 2003
Про автора
Народилася 18 травня 1982 року. Народжуватися було спекотно. З того часу, до речі, в день мого народження спекотно чомусь завжди. В житті мені з усім непристойно поталанило: з батьками, з друзями, з чоловіком, з батьками чоловіка, з друзями ч