Увійти · Зареєструватися
 

MP3

Олександр Любченко Легенда Канте Хондо (2-3) (Live: 26.09.2012) 12.43 Mb
Олександр Любченко По садочку ходжу (укр.нар) (1) (Live: 26.09.2012) 12.07 Mb
Олександр Любченко Joy and Sadness (by Sirone. Lyubchenko - guitar, Sobko - bass, 1990) 9,59 Mb
Олександр Любченко Школа (О.Любченко та М. Кримов, live 2009) 10,53 Mb
Олександр Любченко Полуночный танец (live 2009 with M. Krymov) 9,15 Mb
Олександр Любченко Ключ (live 2009) 26,92 Mb
 
 
Потік Афіші Галереї MP3 Товари Статті Інформація

Олександр Любченко

 

ЕСЛИ ВЫ ЗАШЛИ НА МОЮ СТРАНИЦУ, ВАМ ОПРЕДЕЛЕННО НУЖНА МОЯ ГИТАРНАЯ ШКОЛА. ЗВОНИТЕ: +38 066 272-26-24

Організація концертів - +3 8 066 272-26-24. МА "Арт-Вертеп"

 

Дискографія:

  • Олександр Любченко & гурт Кредо — «Live in Kiev» (1982)
  • Олександр Любченко & гурт Кредо — «Live in Moscow» (1984)
  • Олександр Любченко  — «Время Иллюзий» "Live in Poland" "JnO 25"(1989)
  • Олександр Любченко & Ігор Собко — «Ключ. Live» (1990 — 1991)
  • Олександр Любченко — «Solo Concert» (1994 — 1996)
  • Олександр Любченко & Михайло Кримов — «Радуйся, Невеста!» (1996)
  • Олександр Любченко & Михайло Кримов - "Русский Сон" (1998) Live 
  • Олександр Любченко & Михайло Кримов — «Радуйся, Невеста! Live» (1997)
  • «Супер-тріо»:
  • О. Любченко, М. Кримов, С. Яковенко — «Live Concert» (1996 — 1997)
  • Олександр Любченко — «Воин Вечности» (2003)
  • Олександр Любченко — «Тонкая Рябина» (2004)
  • Олександр Любченко — «Горец.Сборник № 1» (1982 — 2005)
  • Олександр Любченко & гурт «Кредо» — «Фантастический Полет. Сборник № 2» (1982 — 1984)
  • Олександр Любченко — «Хоро. Сборник № 3» (1982 — 2006)

Контакти: 8–067–637–78–36

Олександр Любченко Народився 1952 року в Дніпропетровську. Музикою почав займатись з 6 років (скрипка, фортепіано). Гітару перший раз взяв до рук у восьмирічному віці. Здобув блискучу приватну освіту.

Для Олександра Любченка характерне використання у творчості різних музичних культур. Це європейська класична традиція, індійська класична музика, фламенко, слов’янська народна музика (Росія, Україна, Польща, Болгарія, Сербія), джаз, блюз, рок, інтонації Близького Сходу. Великий вплив на становлення Олександра Любченка як гітариста та музиканта зробили: Bamey Kessel, Jim Hall, Joe Pass, Jimi Hendrix, John McLaughlin, Paco de Lucia, Eqberto Gizmonti, Ralf Towner, Ravi Shankar, John Williams, Django Reinhardt.

Професійно почав працювати з 16 років. На джаз-фестивалях почав виступати з кінця 60-х років. Олександр Любченко неодноразово визнавався одним з найкращих джазових гітаристів країни. У 70-тих роках грав у відомих рок- і джаз-рок гуртах. Також працював акомпаніатором для камерних та естрадних співаків.

З 1976 року надає перевагу нетрадиційним напрямкам у музиці. Багато працює як композитор(«Гітарний альманах № 1 — 1986 р.»), «Музична Україна», «Музичне життя», 3 енциклопедії: «Антологія радянського джазу», «Енциклопедія молодого музиканта», «Джаз в СРСР», республіканська та регіональна преса тих років, дипломи, нагороди).

Олександр Любченко 1981 року Олександр Любченко був учасником першого в Радянському Союзі фестивалю гітарної музики, на якому був визнаний найкращим у двох номінаціях (фламенко, джаз).

З 1982 р. по 1986 р. Олександр Любченко був лідером відомого джазового квартету «Кредо», з яким з величезним успіхом грає на джаз-фестивалях і фестивалях гітарної музики, а також гастролює по країні.

1986 року Олександр Любченко створює тріо (Ігор Собко — бас, Ігор Колісніченко — барабани), яке грає музику, що заснована на традиційному джазовому мисленні, рок-авангарді та народній музиці. Тріо успішно гастролює по країні, викликаючи незмінну цікавість у любителів сучасної музики, але 1988 року тріо розпадається. За словами Олександра Любченка: «Ми почали повторюватись».

1988 року — Олександр Любченко грає сольні концерти.

1989 рік — був запрошений на Краківський фестиваль, присвячений «Beatles» (Польща). Виступ Олександра Любченка кілька разів показувався по Всепольському телебаченню. Одразу після цього — концерти в рамках джаз-фестивалю «JnO-89» (Вроцлав, Польща). На цьому фестивалі Олександр Любченко грав у концертах зірок («Jazz Forum» Poland і «Jazz Haus» Germany та ін.). На цьому фестивалі відбувається знайомство з відомим американським контрабасистом та композитором Sirone (Noris Jones), й Олександр Любченко приймає запрошення про спільну роботу.

Олександр Любченко Цього ж 1989 року Олександр Любченко на 1-му в країні Міжнародному фестивалі «Бітломанія» в м. Дніпродзержинську був визнаний найкращим інтерпретатором музики «Beatles» та найкращим гітаристом.

Концерти в дуеті з Sirone у Вроцлаві (Польща). Запис на Вроцлавському телебаченні та трансляція на Польщу.

1990 р. у складі квартету «A Point of Unity» (Zen Matsuura – барабани, Rene Schoeneberg – саксофон, флейта) і в дуеті із Sirone — концерти в Австрії (Відень, «Kreis» театр) та Німеччині (Західний Берлін, «Hebel» театр). Преса назвала Олександра Любченка «Паганіні гітари». У кінці 1990 р. — нова зустріч з колишнім басистом його тріо Ігорем Собко. Погляди на музику та виконавство у них збіглись повністю і був створений дует «Brave New World». Музика «BNW» усе більш тяжіє до східнослов’янських інтонацій, а місце блюзу займає російський міський романс. «BNW» бере участь у джаз-фестивалях у Росії, Литві, викликаючи захват слухачів красою музики та віртуозністю виконавців.

Восени 1991 року дует «BNW» грає на Московському міжнародному радіо фестивалі (організатор — відомий музичний критик та мистецтвознавець Дмитро Ухов), на якому стає сенсацією. «BNW» стали ініціаторами фестивалю «Пам’яті Jaco Pastorius» в Набережних Членах (грудень1991 р.). Телебачення знімає програму «BNW» та кілька разів показують в Україні.

Олександр Любченко Вересень-жовтень 1993 р. Олександр Любченко Грає рад концертів в Австрії (Линц) разом з бас-гітаристом Михайлом Кримовим (колишній басист «Кредо». Республіканське телебачення знімає живий концерт дуета Олександра Любченка та Михайла Кримова. Неодноразово транслюється по Україні в рамках програми «Академія гітари» (єдина серйозна програма на України, присвячена гітарі). Всього ж тільки в цій програмі Олександр Любченко показувався по телебаченню не менше 20 разів протягом 92–95 рр. Дмитро Ухов у своїй програмі «Джазовий будильник» (радіо «Маяк», Москва) неодноразово приділяв увагу музиці та грі Олександра Любченка.

1994–1995 рр. Олександр Любченко займається інтенсивною педагогічною діяльністю. Відкриває свою гітарну школу, створює унікальну систему навчання гри на гітарі. Грає сольні концерти. Серйозно займається глибинним слов’янськими традиціями, як музичними, так і духовними (православна музика). Дует із Сергієм Макаровим (контрабас).

1996–1997 рр. Сольні концерти. Записи на TV. Фестивалі.. Проект «Супер-тріо» (М. Кримов — бас, Св. Яковенко — барабани). Дует із Михайлом Кримовим. Дует із Сергієм Макаровим.

Жовтень 1997 — сенсаційний виступ дуету (А. Л. та М. Кримов) на київському фестивалі «ІНТЕР-ГІТАРА ’97». Запис на TV.

1998–1999 рр. — концертна та педагогічна діяльність.

Олександр Любченко 2000 р. — спільні гастролі із зіркою гітарного джазу Олексієм Кузнецовим (Москва). Дует із Сергієм Макаровим.

2001 р. Квартет Олександра Любченка (А. Любченко — гітара, Генадій Клюєвський — бас, Ігор Любченко — гітара і Віталій Хрєнов (Москва) - барабани). Міжнародний jazz-fest у Дніпропетровську.

2002 р. — Іспанія. Співпраця з Карлесом Бенавентом (екс-басист Пако Де Лусіа).

2003–2004 рр. — соліст Дніпропетровської філармонії. Концерти, фестивалі. Дует з Юрієм Півнем. Альбом «Тонка горобина», «Воїн вічності».

Жовтень 2004 року — Концерт Тріо Олександра Любченка (Віталій Хрєнов - барабани, Юрій Півень - ел. бас) в рамках Фестивалю «Європейський джаз на Дніпрі

.../Совершенно фантастическое действо показало трио во главе с одним из лучших европейских гитаристов Александром Любченко. Синтезированное звучание, буквально вспарывающее воздух, взрывные пассажи, изощреннейшая ритмика, максимальное приближение звучания инструмента к звучанию человеческого голоса. Особенно это почувствовали зрители, когда Александр запел в унисон с гитарой (композиция «Ключ»), демонстрируя блестящее знание приемов, присущих балканскому мелосу. Какое-то не от мира сего действо. А какая харизма! Те, кому удалось побывать на концертах великих Джона Мак-Лауфлина или Пако Де Лусии, сразу поймут, о чем речь. Высокий джазовый уровень показал московский барабанщик Виталий Хренов. Многие из зрителей сильно бы удивились, если бы узнали, что музыканты практически не репетировали вместе (если не считать сайнд-чек). Приятное впечатление оставил и басист Юрий Пивень, которого отличает очень яркая, агрессивная манера исполнения. Получился настоящий джаз-рок, которого давненько я не слышал на фестивальной сцене./...

Д. Мушкин, газета Днепр Вечерний № 169 (11034), 6.11.2004

Липень 2005 року — участь у Міжнародному фестивалі «Етнолайф» в Москві (Сорочани)

Жовтень 2005 року - Концерти в Московському будинку художника. Нагороджений грамотою Державною Думою Російської Федерації за розвиток культурних цінностей Російської Федерації.

Олександр Любченко Липень — серпень 2006 року — участь у Міжнародному фестивалі «Етноленд» в Москві (Сорочани)

«…на «Этнолэнде», включая самых взыскательных профессионалов. Одним из таких является Александр Иванович Любченко, джазовый гитарист, «Паганини гитары», как в 90-х назвала его пресса. Музыкант, который работал в дуэте с известными маэстро: Sirone в Польше, Германии, Австрии и Карлесом Бенавентом (экс-басист Пако Де Лусиа) в Испании…»

Олександр Любченко «…такой дилетант, как я может начать понимать, как становятся маэстрами, пожив по-соседству с ними в одном коттедже. Вернее, я даже неправильно выразилась: „ни как становятся, а как живут, уже ставшие ими“. Вот я из своего трёхнедельного опыта поняла, что Александр Иванович просто не живёт без гитары. Может быть на час, другой в сутки без преувеличения он расстается с ней, отвлекаясь на обед или краткую беседу за чашечкой чая. Я засыпаю в 3 часа ночи под игру маэстро и просыпаюсь под неё. Поэтому, когда Александр Иванович сказал, что ему приходится каждую неделю менять струны на гитаре, я нисколько не удивилась. Он же и композитор, и гитарист — на сцене уходит в иное измерение, готовый играть до бесконечности, не обращая внимания на количество зрителей. Когда из мега-шатра выходил мой знакомый, он был под впечатлением: „Там какой-то гитарист играет так виртуозно!“ Пришлось объяснить, что этот „какой-то гитарист“ не только известный, но не просто играет, а виртуозно импровизирует! Руководитель киргизского ансамбля „Достук“ Жусуп Айсаев мне потом признается, что, направляясь в шатёр, влекомый музыкой, он не сомневался увидеть басиста и гитариста, так как отчётливо по игре определил два эти инструмента, а увидел одного А.Любченко. Жаль, что я не услышу, как Александр Иванович ещё и поёт, так как делает он это очень редко и исключительно на сцене, но не в домашнем кругу…»

Марина Забелина, АRТ-директор проектов «Этнолэнд»: «Этнодеревни» и «Йога-сфера» и фестивалей фонда «Диалог культур — единый мир». http://www.ethnoland.ru

________________________________________________________________________

Олександр Любченко Alexander Lyubchenko was born in 1952 in Dnepropetrovsk. He began to do his first steps into the music since he was six years old. When he was eight it was the first time he took a guitar to his hands. He have got an excellent private education.

Using of many different musical cultures is typical for creation of Alexander Lyubchenko. There are European classic tradition, Indian classic music, flamenco, Slav native music (Russia, Ukraine, Poland, Bulgaria, Serbia), jazz, blues, rock, intonations of East. A great influence to Alexander as a guitarist have been done by Bamey Kessel, Jim Hall, Joe Pass, Jimi Hendrix, John McLaughlin, Paco de Lucia, Eqberto Gizmonti, Ralf Towner, Ravi Shankar, John Williams, Django Reinhardt.

His professional working start when he was 16 years old. Since 60’s he performed at the jazz-festivals. It was many times that Alexander have been recognized as the one of the greatest jazz guitarists of the country. He played with many famous rock and jazz bands in 70’s. He performed as accompanist for chamber and pop singers.

Since 1976 he prefers untraditional styles of music. He works a lot as a composer («Guitar Almanac #1 — 1986»), «Musical Ukraine», «Musical life», 3 encyclopedias: «Anthology of Soviet Jazz», «Encyclopedia of young musician», «Jazz in USSR», republican and regional press line of those years, diplomas, prizes).

Олександр Любченко In 1981 Alexander Lyubchenko took a part at the first guitar festival in the country where he have been recognized as the best in two nominations — Flamenco and Jazz.

From 1982 up to 1986 Alexander Lyubchenko have been a leader of the famous jazz quartet «Credo», he performs with it having a great success at many jazz-festivals, the festivals of a guitar music and on tour around the country.

In 1986 Alexander Lyubchenko forms a trio — Igor’ Sobko — a bass guitar/ Igor’ Kolisnichenko — drums/ Alexander Lyubchenko — a guitar. The trio plays the music full of spirit of traditional jazz, rock-vanguard and folk music roots. The trio went on with the great success tours all around the country, had a great success at modern music’s audience, but unfortunately in 1988 the trio breaks apart… — «We just got a feeling that repeat it all over» — Alexander Lyubchenko quoted.

1988 — Alexander Lyubchenko plays solo concerts.

In 1989 he have been invited to perform at the festival of Krakow dedicated the Beatles music in Poland. His performance have been broadcast all over the Polish television for many times. After that he had the performances in the line of «JnO-89» jazz festival in Wrotslaw, Poland. At the festival Alexander Lyubchenko performed in the stars’ line-up concerts («Jazz Forum» Poland and «Jazz Haus» Germany and others). At the festival Alexander got to know with famous American double-bass player composer Siron (Noris Jones) and having got an offer to play together he takes it. The same year Alexander Lyubchenko takes part in the 1st International festival of the Beatles music that took place in Dneprodzerzhinsk. At this festival he have been recognized as the best interpreter of the Beatles music and the best guitarist. In Wrotslaw, Poland there were a set of the concerts in duet with Siron. There was a recording in the television of Wrotslaw and broadcasting all over Poland.

Олександр Любченко In 1990 Alexander plays the concerts with a quartet «A Point of Unity» (Zen Matsuura – drums, Rene Schoeneberg – saxophone, flute) and in duet with Siron in Kreis theatre, Viden, Ausrtia and in Hebel theatre, Berlin, Germany. The press named Alexander Ljubchenko «Guitar Paganini». At the end of 1990 Alexander meets with the former bass player Igor’ Sobko. Their views to the music and performing came to the same point and they form up the duet «Brave New World». The music of «BNW» been drown to the Easternslav intonations and colors, the blues have been replaced with a Russian native romance. «BNW» takes part at the jazz festivals of Russia, Lithuania, having a great success at the audience owing to the beauty of music and virtuosity of performers.

In the Autumn of 1991 «BNW» become a sensation having perform at the International Moscow radio festival (its former was a famous musical critic and art-critic Dmitry Ukhov). «BNW» have been enthusiasts and initiators of forming the festival dedicated to Jaco Pastorius in Naberezhnye Chelny (грудень1991 р.). Television records the performance of «BNW» and broadcast it all over Ukraine.

In September — October of 1993 Alexander plays a set of concerts with a bass player Michael Krymov (the former bass player of «Credo») in Lintz, Austria. Republic television records the live concert of the duet and broadcast it in the TV-program «A Guitar Academy» (the only serious program dedicated to the guitar). At least for 20 times Alexander came up in this program for the period of 1992 — 1995 years. Dmitry Ukhov in his radio program «Jazz alarm-clock» (radio Mayak, Moscow) applied and referenced to the music and playing manner of Alexander Lyubchenko repeatedly.

In period of 1994–1995 years Alexander Lyubchenko turns to the teaching activity. He forms his own guitar school, invents the unique system of teaching playing guitar. He performs the solo concerts. Deeply involved in the Slav traditions, as the musical and a spiritual as well (the Orthodox music). Acting in duet with Sergey Makarov (double-bass).

1996 — 1997 — a period of solo performances. Recordings on the television. Playing in the festivals. Forming of the project «Super-Trio» — Alexander Lyubchenko — a guitar; Michael Krymov — a bass- guitar; Svyatoslav Jakovenko — the drums. Acting in a duet with Michael Krymov. Playing in a duet with Sergey Makarov.

October of 1997 — sensational performance in duet with Michael Krymov in the «Inter-Guitar’97» festival, Kiev. Recordings on the television.

Олександр Любченко 1998 — 1999 — concert performing and teaching acting.

2000 — common touring with a jazz guitar star Alexey Kuznetsov (Moscow). Acting in duet with Sergey Makarov.

2001 — performing in trio — Alexander Lyubchenko — guitar; Igor’ Lyubchenko — guitar; Genady Klyujevsky — bass guitar. Performance at the International jazz-festival in Dnepropetrovsk.

2002 — acting in Spain. Cooperation with Karlos Benavent (the former guitarist of Paco De Lucia).

2003 — 2004 — soloist of the Philharmonic Society of Dnepropetrovsk. Concerts, festivals. Duet activity with Yury Piven’. An albums «Tonka Gorobyna» and «Vojin vich’nosti».

October of 2004 — the concert of Alexander Lyubchenko Trio — Alexander Lyubchenko — guitar; Vitaly Hrenov — drums; Jury Piven’ — electro-bass in the line-up of the festival «European jazz on the Dnepr».

It was an absolutely fantastic performance played by trio leaded by Alexander Lyubchenko, the one of the greatest European guitar players. A synthesized sound seemed to rip off the air, explosive passages and licks, subtlety rhythmical patterns, maximal giving the instrument’s sound closer ties with man voice intonations. Especially the audience felt it when Alexander start to sing up in unison with a guitar (composition «Klyuch» (’A key’), showing an excellent technique inherent in Balkan melos. Just outstanding action. What a charisma! Those who attended the concerts of John MacClauhlin’s or Paco De Lucia will get what it all about. High jazz level have been showed by a drummer Vitaly Hrenov from Moscow. Many from the audience would be amazed if only would know that the musicians haven’t rehearsed much together (just sound-check tuning). Yuri Piven’ left a pleasant impression too, the bright and aggressive manner of playing distinguish him. The result was an natural jazz-rock, the one that I haven’t heard from a festival scene for a long time.

D. Mushkin, «Dnepr Vecherniy» newspaper #169 (11034), 06.11.2004

On the 16-th of October 2005 he was awarded by the State Duma of Russia for the development of the culture values of Russia.

 
 

Учасники

GolDeni, Apassionata, ceny_bab, Тім, Art-Vertep, ceny bab, Chyzh, nady, Ірина Сарана

 
 
 

Гостиница Днепропетровск |  Светильники Днепропетровск |  Рекламное агентство |  Сауны Днепропетровска