Автори / Денис Штилюк / Дивитись – ще не означає бачити
Приємно, коли нам є що відкривати. Приємніше – бути здатним відчути побачене. Провокативна назва виставки плавленого скла Дениса Штилюка «Дивись своїми очима» не просто ставить під сумнів здатність бачити – вона вимагає реакції. Внутрішній запал художника, його бажання висловитись і бути почутим застигли у кольорах скляних інсталяцій. Треба лише торкнутися поглядом і підхопити живу емоцію.
Молодий і привабливий художник погодився випити разом по скляночці кави і відповісти на кілька питань, присвячених його першій авторській виставці.
- Денисе, скло – не дуже поширений матеріал у мистецтві. Чим тебе приваблює робота зі склом? Які можливості для творчого вираження воно дає?
- Працювати зі склом дуже легко! Воно само по собі вже чарівне. Кольорове скло дає мені можливість створювати картини не тільки осмисленними, а й неймовірно яскравими!!! Маючи спочатку звичайні листи кольорового скла та сильне прагнення творити, можна отримати матеріалізовані думки. Дуже важливим є те, що скло – це навічно, тому, якщо я невпевнений у кінцевому результаті, я шукаю інший шлях.
- Ідея кольорових скляних картин – це твій авторський винахід чи розвиток запозиченої у когось ідеї?
- Починав я з тарілок, кахелю та невеличких декорів, з часом, коли я зміг собі дозволити придбати велику піч та електронне обладнання, я вирішив робити картини. Я бачив в інтернеті скляні картини, але в тих випадках художники запікали намальованний спеціальними фарбами малюнок на склі. Я практично не застосовую фарби (тільки для дуже маленьких деталей), а викладаю малюнок зі шматочків скла, що надає моїм картинам об’єм. Але повчитися багато чому можна у Дагмара Акермана, Анни Марко, Емі Бачволд. А в Україні ф‘юзинг слаборозвинений, майстри здебільшого займаються вітражами, вставками в меблеві фасади, двері тощо.
- Ти твориш заради мистецтва, продажу чи втілення глибокого змісту?
- Звичайно останнє!!! Практично в кожну свою картину я закладаю зміст. Звичайно, є просто яскраві позитивні роботи, мета яких вдихнути в звичайний інтер’єр повітря гарного настрою. Але я дуже ціную можливість, яку надала мені доля - за допомогою скла нагадувати людям про звичайні речі. Я поясню. Нас оточує величезна кількість речей, які мають безцінне значення , але ми до них звикли і перестали помічати, тому що вони постійно поруч. Наприклад, коли Ви останній раз замислювалися над тим, як «далеко» від нас наші близькі люди, чи навчилися ми пробачати та «відпускати» людей, чи зрозуміли ми , що наша доля залежить тільки від нас? Так ось, коли ми бачимо вже звичну нам «начинку» в дуже незвичній обгортці , погляд на ці питання відкривається з іншого кута.
- Це твоя перша виставка, яка її мета? Заявити про себе чи щось більше?
- Я вважаю, що у кожної людини є певна мета. Спочатку моєю метою було провести виставку, але я не сподівався на таку позитивну реакцію людей, які завітали на неї .Люди написали мені, щоб я продовжував. Тож так і зроблю.
- У роботах часто зустрічається мотив сорочки. Що для тебе означає цей символ?
- Перш за все, сорочка - один з відголосків нашої культури, це один з символів, які крізь роки нагадують нам про нашу не тільки багату, а й дуже красиву культурну історію.
- Плануєш якісь наступні кроки – експозиції в галереях Києва, Львова, виставки в Європі?
- Так, я вже отримав запрошення виставитися в Харкові, є можливість випробувати зацікавленість львівського глядача. Наступний крок після цього - Київ. Щоб рухатися в Європу, треба вдосконалювати техніки, чим я зараз і займаюся!
Вистака діє до 26 жовтня у музеї «Літературне Придніпров’я» за адресою:
м. Дніпропетровськ, пр. К.Маркса 64.
Оріяна Свобода, спеціально для Арт-Вертепу
Додав Art-Vertep 22 жовтня 2007
Про автора
В мастерской Дениса Штилюка в разной степени используются все виды обработки стекла, но преимущественно фьюзинг. При изготовлении изделий используется фирменное американское стекло, материалы и оборудование.