Автори / Фестиваль Тарас Бульба / Фестиваль «Тарас Бульба» відбувся!
15 — 17 липня в м. Дубно відбувався VIII
Отож,
Решта місць розділено між такими гуртами:
І премія — «Анна» (Львів).
ІІ премія — «Полинове Поле» (Львів), «Странные Дети» (Білозерськ Донецької обл.).
ІІІ премія — «Da Bitt» (Одеса), «Бастард» (Львів), «Тенета» (Кривий Ріг, Дніпропетровської обл.).
Дипломанти фестивалю — «Pins» (Кременчук Полтавської обл..) «Etwas Unders» (Київ).
Підсумок фестивалю відбувся на завершальній
• Юрій Шаріфов — голова журі, музикант з багаторічним стажем і багатющим досвідом.
• Сергій Шишкін — композитор, поет, виконавець авторської пісні. Відкрита людина, яка сміливо й легко йшла на контакт з журналістами і докладно все пояснювала. При чому, як в офіційній так і в залаштунковій атмосфері.
• Дмитро
• Сергій Шматок —
• Ігор Мельник — голова правління видавничої компанії «UKRMUSIC». Либонь, єдиний представник бізнесової складової
Дехто звинувачував саме Шаріфова, як голову журі і львів’янина у тріумфі львівських команд. Але справа в тому, що Львів представляли справді сильні конкурсанти. І справді, є сенс якщо не говорити про «львівський феномен», то, принаймні, задуматися над «живими» попередніми відборами в усіх регіонах. Це дасть змогу підняти рівень виконавців, а, отже, і фестивалю зокрема. Бо багато гуртів в Дубно виглядали просто неконкурентноздатно.
Іншою проблемою став відбір виконавців. Відомо, що гурти ретельно добиралися київською дирекцією за наданими
Якщо відкинути «розмусолювання» насущних (себто, фінансових) проблем
Проблема жанрової подібності зачепив сам Дмитро
Окрім журі та виконавчого директора фесту Миколи Арсенюка, на
Загалом, організація «Тараса Бульби» доволі хороша. Але можна було знайти пару серйозних спонсорів, ніж кілька десятків дрібних, як це було зроблено цього разу. Щоб хоча б повертати учасникам вартість дороги. Це дасть змогу розширити географію виконавців, бо наразі приїжджають переважно групи з Західної України, для яких доїзд обходиться порівняно недорого. А практика показує, що на Сході чи Півдні успішно існують не менш талановиті україномовні гурти, ніж на Заході.
Репортаж з
В першій частині репортажу Ви мали нагоду ознайомитися з офіційними результатами та проблематикою фестивалю. Зараз я спробую передати атмосферу, яка панувала в Дубно та поділитися власними враженнями від гуртів, які вразили особисто мене.
Протягом першого дня фестивалю було представлено 28 гуртів з 16 міст України. Кожен з них мав нагоду зарекомендувати себе за допомогою двох композицій. Правду кажучи, перші гурти здебільшого створювали гнітюче враження. Хтось безнадійно застряг у металевих лапах «вісімдесятих», з усіма відповідними атрибутами, на кшталт занудних восьмихвилинних повторювань трьох рифів, «здертих» з Metallica або Iron Maiden. Комусь при намаганні бути оригінальним, не вистачало вміння володіти інструментом. Це примусило журі згодом визнати недосконалість відбору за
Сірість було порушено, коли на сцену вийшли закарпатці «NuTone» (м. Чоп). Подумалось: нарешті! Квартет представив цікаві і часто суто характерні для закарпатського регіону ідеї, втілені в стилістиці Machine Head та Korn (на власний страх і ризик дозволю собі порівнювати молоді українські гурти з відомими зарубіжними стовпами. Жодного таврування — виключно заради внесення ясності). Музика «Nutone» вимагає інтелектуального сприйняття, проте не позбавлена драйву. Варто зауважити, що в Чопі, маленькому прикордонному містечку з
Наступним яскравим враженням були київські «Etwas Unders». Від шалених емоцій, які випромінювала вокалістка гурту, волосся ставало дибки. Її майстерному ґроулінґу позаздрили б Kittie, але, крім того, у неї чудовий голос, яким вона просто поставила всіх «на вуха».
Львівська «Анна» як завжди «порвала» натовп. Під жодну групу людиська так не «ковбасилися». Крім драйвової музики, цьому сприяла поведінка фронтмена Вітьки, який знає, як завести «наймертвішу» публіку.
Одесити «Da Bitt» за тиждень перед «Тарасом Бульбою» стали переможцями Всеукраїнського конкурсу «Червона Рута». В Дубно вони довели, що нагорода — цілком заслужена. В той час, як чимало гуртів виконували важку музику, «Da Bitt» зробили ставку на фанкові мотиви з мелодійними ґранджовими приспівами. Уявіть собі суміш Incubus та Red Hot Chili Peppers з
«Pins» з Кременчука виділялися дивними і, що головне, непорожніми текстами. Відповідною була й музика — важка, проте інтелектуальна. Мало хто в Україні робить музику, схожу на Tool. «Pins» наблизилися до Tool не просто технічно, а й ідеологічно: це проявлялося як в інструментальних партіях, так і в поведінці на сцені і текстах. Музика для уважного прослуховування вдома на канапі.
Львівська «Ніагара» продемонструвала гармонійність у всьому: використання сучасних стильових прийомів, важкість, мелодійність і ритмічність. Чіткість, зіграність і професіоналізм привели «Ніагару» до заслуженої перемоги.
Ще на початку «Тараса Бульби» я поставив собі за мету зосередити майбутній репортаж виключно на молодих
Про «Оркестр Янки Козир» багато писали як про переможців попереднього «Тараса Бульби», чи представників України на фіналі GBOB у Лондоні. «ОЯК» не просто талановиті — це гурт світового рівня! Вони спромоглися підняти неймовірний пласт культурної спадщини українського народу, змішати його з альтернативними досягненнями Бйорк та все можливих проектів Майка Паттона і подати цю глибину у формі, доступній для пересічного обивателя, який бажає лиш хліба й видовищ. Ще нікому в Україні не вдавалося так природно (!) поєднати фанк, сучасний метал, фольк, класику, прогресивний рок та багато різних, здавалось би, непоєднуваних стильових кавалків у безперервний потік колосальної енергії, здатний вертати гори.
Висновок один: після таких концертів хочеться жити!
Юрко Козій
Додав Art-Vertep 23 липня 2005
Юра ти круче всіх!!!