Львів / Ігор Гайдай (Київ) «Українці. Початок третього тисячоліття» (фотовиставка)
21 ЖОВТНЯ 17:00
Галерея «Ч/Б.5х5», пл. Коліївщини, 2 (будинок на куті вулиці Братів Рогатинців та Площі Коліївщини)
У новому мистецькому просторі Львова розпочинається арт-проект "Ч/Б.5х5"
21 жовтня, середа, 17:00
Галерея-Фотоклуб "Ч/Б.5х5" (кут вул. Братів Рогатинців та пл.Коліївщини)
Ігор Гайдай (Київ) «Українці. Початок третього тисячоліття»
відкриття Галереї-Фотоклубу та проекту "Ч/Б.5х5"
Актуальне мистецтво виходить з "Дзиґи" на вулиці міста. Із 21 жовтня у Львові розпочинається постійно-діючий арт-проект під назвою "Ч/Б.5х5".
Перший проект під назвою «Українці. Початок третього тисячоліття» представлятиме київський фотомитець Ігор Гайдай (відкриття 21 жовтня о 17:00).
Арт-проект проходитиме на новій мистецькій території міста – галереї-фотоклубі з однойменною назвою "Ч/Б.5х5", що розташується на пл. Коліївщини, 2 (будинок на куті вулиці Братів Рогатинців та Площі Коліївщини).
Арт-проект "Ч/Б.5х5" – це виставки провідних українських та іноземних художників, які працюють в техніці світлопису та сучасного візуального мистецтва, що базується на фотографічних технологіях в форматі монохрому. Проект складатиметься із п'яти творів сучасного фотографічного мистецтва у великому форматі, розміщених на фасаді кам'яниці в самому центрі середньовічного міста і п'яти концептуально з ними пов'язаних світлин в інтер'єрі Фотоклубу "Ч/Б.5х5".
Це відеопрезентація творчості Митця в режимі нон-стоп та можливість зустрічі з ним і неформального обговорення його творчості.
Галерея-Фотоклуб «Ч/Б.5х5» – новий проект мистецького об'єднання «Дзиґа» та товариства «Унія» - полягає у створенні у Львові неформальної Фотографічної асоціації, членом якої можуть бути як окремі фотографии, незалежно від рівня майстерності, так і вже існуючі фотоугрупування.
В програму діяльності асоціації будуть входити: постійно діючий арт-проект "Ч/Б.5х5", персональні і групові виставки членів Фотографічної асоціації, відео-презентації і обговорення портфоліо молодих фотографів, проведення фотоконкурсів, майстер-класи провідних фотомитців, лекції на актуальні теми сучасної світової фотографії, слайд-шоу в режимі нонстоп, і просто живе спілкування в неформальній обстановці.
Ігор Гайдай «Українці. Початок третього тисячоліття»
Ігор Гайдай народився 1961 року.
1985 – закінчив кінофакультет Київського театрального інституту ім. Карпенка-Карого за фахом кінооператор
1980-84 – персональні фотовиставки у Києві (бібліотека мистецтв, Дім Композиторів, кіностудія Київнаучфільм та ін.)
1985-87 – викладач на кафедрі кінорежисури у КГІТІ ім. Карпенка-Карого (фотоосвітлення та композиція)
1987-91 – робота на посаді фотографа-художника на кіностудії ім. Довженка
із 1990 – керує приватною фотостудією, Київ, Україна
Постійно виставляється в престижних галереях України та за кордоном.
Основні проекти: «Українці. Початок третього тисячоліття», «Космос українського хліба», «Одна вдома», «АКВА», «РАЗОМ.UA», «9 місяців + 3 дні», «Родини України», «По дорозі» (спільно з Жаном Бєлондрадом,).
Інтернет сторінка: http://www.fotogaidai.org
«Як видно з об’єктиву Ігоря Гайдая, українці настільки нормальні наскількі й багатоликі. Вони – чоловіки, жінки й діти; старі й молоді (молодих більше) і ще не народжені; представлені поодинчо, парами, трійками, і в різних позах; вони одягнуті вишукано, й одягнуті недбало, й напіводягнуті, а іноді голі; у різних позах, у русі й спокої; вони із псами, котами і навіть кізоньками. Більшість явно з міста; дехто з села. Стоять перед нами зі своїми робочими інструментами або так, із руками в кишенях. Деякі зовсім звичайні; деякі екзотичні.
Чи мають вони якийсь спільний знаменник? Чи поєднує їх якась ознака українськости?
Колективний портрет, що постає перед нами, має риси ідеалізації; в дечому його перспектива може нагадувати нам родинний альбом. Скоріше, однак, це візія українського суспільства, яка наголошує його потенційний, не актуальний вимір. Візія, яка закорінена в минулому і наставлена на охоплення швидкоплинного моменту, його людської, автентичної та творчої тонації. Але й наставлена вона, і то програмово, на майбутнє, на жнива творчости, які поростуть із тих зерен. Для нації, яка настільки настраждалася і так довго чекала, щоб себе проявити, можливість прямо бути, бути самим собою перед об’єктивом – це і є успіх. А репертуар цього самоствердження, жести, тони і нюанси – усі вони справжні й автентичні – говорять про нову самовпевненість – не аж так далекий уже відгомін тих енергій, які нещодавно відродили нас».
Григорій Грабович
Про авторів
Мистецьке об'єднання Дзиґа
Додав Art-Vertep 19 жовтня 2009