Макс Імдаль / Опыт другого видения: статьи об искусстве Х-ХХ веков
Ця книга – вибрані статті одного з найвидатніших західних мистецтвознавців другої половини ХХ століття Макса Імдаля (1925–1988) – адресована водночас і професіоналам, і людям, які цікавляться мистецтвом. Тому що представлені тут мистецтвознавчі інтерпретації підпорядковані головній меті: вдосконалити мистецтво бачити.
Слово на спогад про вчителя – жанр, який заохочує до перебільшень, проте іменитий німецький мистецтвознавець і філософ Готфрід Бьом навряд чи перебільшував, коли писав, що «спосіб мислення» його ще більш іменитого вчителя Макса Імдаля «зумовив формування нового типу історика мистецтва». Постійний учасник колоквіумів міждисциплінарної дослідницької групи «Поетика і герменевтика», що об’єднала найбільш значущих німецьких гуманітаріїв другої половини ХХ століття, Імдаль приділяв велику увагу теоретичним проблемам мистецтвознавчої науки, розробивши новий метод інтерпретації картини, який він назвав «іконікою». Між тим, чи не основним жанром його мистецтвознавчої праці була інтерпретація (його словами – «реалізація» або «виконання») окремого художнього твору, неперевершеним майстром якої він був. Саме цей бік діяльності Імдаля репрезентує книга «Досвід іншого бачення».
Опубліковані тут парадигматичні інтерпретації охоплюють величезний історичний період (від оттонських мініатюр до конкретної пластики 70-х рр. ХХ століття), представляючи роботи Джотто, Доменікіно, Ван Бльомена, Клода Лоррена, Рьойсдала, Пуссена, Дега, Мане, Сезана, Брака, Пікассо та Делоне, Альберса, Джакометті, Стелли, Ньюмена, Юккера, Серра, Агама та Крікке.