Вадим Йович / Подвійний Йович: сучасне українське кіно
Олександр Чиж:
Якщо у когось виникне думка, що в Україні неможливо знімати кіно без грошей, я б тій людині радив би звернутися до психіатра. А ще краще до «ПсихеАрта»! Не треба довго думати над попереднім реченням, розшифровка нижче.
Є така людина на ім’я Вадим Анатолійович Гончаренко, керівник проекту «ПсихеАрт», про який докладно Ви можете дізнатися у віртуальній амбасаді проекту www.psycheart.org.ua. А є культова особистість Дніпропетровська Vadym Jovich, котрий разом з Вадимом Гончаренком і здійснює його божевільні мрії (не подумайте чого поганого!). Одного разу Гончаренко примусив Jovichа створити музичний проект «Три крапки…» (у співробітництві з гуртом «Вертеп» та відомим дніпропетровським фотографом Анатолієм Касьяном). Логічною крапкою існування прожекту став концерт в
… Мені навіть не хочеться думати про те, які перепони існували в реалізації цієї давньої мрії пана Jovichа, зняти повноцінне кіно. Що це саме «давня мрія», всі дізналися з
Я думаю, що всі розвинені люди знають про цю історичну пам’ятку, що знаходиться під Мелітополем. Дехто вважає, що саме тут зародилася цивілізація; дехто, що в наскельних написах зашифрований якийсь нефіґовий магічний код, котрий врятує чи то людство, чи то планету від людства; є такі, що вважають, що ці малюнки і написи робили стародавні українці. Останніх я би точно відіслав на психіятричну експертизу. Але, без сумніву, Кам’яний острів є однією з найцікавіших археологічних пам’яток планети разом зі Стоунхенджом, єгипетським та індіанськими пірамідами, пустелею Наска. І те, що це місце притягує до себе певні енергетичні струми планети, чи пак є їх ґенератором, у мене сумніву не викликає. Адже подібні мегалітичні споруди не можуть бути просто нагромадженням каміння, а несуть в собі пам’ять тисячолітнього спостерігання за діями людства.
Власне, як ви вже зрозуміли рази чотири, поки все читали, фільм розповідає про Кам’яний острів. Якщо я не помиляюся, це перша художня стрічка, що була знята про нього.
Сюжет кіна вишукано простий. Є дівчина, котра кабінетно досліджує Острів.У неї бувають видіння, під час одного з яких вона розуміє: терміново треба діяти і рушати в напрямку Острову. Рут (ім’я героїні) дорогою підбирає щойно одружена пара, що складається з молодої істеричної дружини і врівноваженого чоловіка. Під час мандрівки їм зустрічається дивний хлопак на ім’я Лісс, що йому теж треба їхати на Кам’яний. Те, що Рут і Лісс знайшли один одного, стає зрозумілим миттєво. Долаючи перепони у вигляді істеричної дружини, вони врешті потрапляють на Острів, де й розігрується головне дійство фільму.
Лісс водить Рут по Островом, знайомить їх. Поступово стає зрозумілим, що кожний з головних героїв прибув сюди, щоби відіграти якусь написану Вищими силами роль. Ясна річ, що в фільмі йдеться про глобальну проблему існування людства, котре треба рятувати в першу чергу від себе. Яким чином? Відповідь була вже дана нам одного разу.
Давати якісь характеристики фільму не хочеться.
Звісно помилки є…
Ольга Склянська:
«Иногда вообразишь себе, чтоореховая веточка — это знак
всего несбыточного, нескончаемый
дождь — знак грядущих времен,
приглушенный свет в
незнакомом окне — знак
неисповедимости пути».
Л. Рубинштейн. Элегия. 1983
Каменный остров. Есть в мире такие вещи, которые завораживают. От них веет
да и усомнишься в реальности
происходящего. А ведь это неправильно,
хотя и соблазнительно»
Л. Рубинштейн. Элегия. 1983
Дальше можно попытаться порассуджать о качестве
Л. Рубинштейн. Элегия. 1983