Брати Гадюкіни / Прощання «Гадюкіних» або Ілюзія «Чоткості»
Історія про єдиний прощальний концерт «Братів Гадюкіних» від початку викликала довіру й передчуття виняткової події, тієї крапки, що може затопити своїм жиром кілометри тексту.
Якщо тобі пропонують побачити щось «востаннє», то треба мати або хромовані дроти замість нервів, або достатньо цинізму, щоб відмовитись від такої сльозогонної перспективи. З іншго боку, «востаннє» — це одне з найсолодших слів у мистецтві, а відтак — одне з найзрадливіших. Якщо порахувати, скільки разів «прощаються» з публікою підстаркуваті
Надто довго про цей концерт ходили чутки, надто тривалі були переговори між самими музикантами, чиї дороги розійшлися більш як десять років тому. Найбільшою ж перепоною до такого «камбеку» стала позиція фронтмена гурту — Сергія «Кузі» Кузминського, — який занадто далеко втік від самого себе, а точніше — від того «гадівського» образу, який можна було б карбувати на
Хоча, навіть якби сьогоднішній московський
Квитки, якщо вірити центральним касирам, закінчилися за кілька днів до концерту. Поставлена довкола ПС загорожа, немаленький натовп
Усі, хто
Виступу «гадів» передував годинний розігрів, що ним переймалася
У
Коли ж Кузьминський і «гади» (що до них залучили також музикантів джазового київського гурту «Джанкой Бразерс») з’явилися на сцені й викотили у залу першу бомбу — «Було не любити», — кожен зрозумів, що концерт уже відбувся. Звучали вони помітно краще, ніж у свої буремні роки слави, Кузя пам’ятав слова та інтонації, наче всі ці роки, коли варив зранку каву, незмінно мугикав під ніс «чуваки, всьо чотко». «Наркомани на городі» взагалі перетворилися на бойовик, а ураганні імпровізації, розсипані протягом виступу, декого навіть довели до оптимізму (зокрема, бачив днями інтерв’ю з критиком Сашком Євтушенком, де він говорив про цілком вірогідне й, звісно, тріумфальне «повернення» гурту на сцену).
Всі вхопили те, за чим прийшли. Хтось — кусень ностальгії, хтось сьорбнув фальшивої надії на друге дихання «гадів».
Відігравши практично без пауз два десятки хітів, вони забралися геть так само швидко та стримано, як і з’явилися. Ніяких марудних прощань, виходів на «біс», тощо. Попрацювали — розійшлись. Жодних натяків на тривання банкету.
Поки публіка дуже повільно втрачала надію на ще бодай одну бонусну пісеньку, ведучий, у ролі якого трудився «голос Майдану» (себто — актор Євген Нищук, що він отримав минулого року звання заслуженого артиста яко «співак»), закликав публіку залишитися на розіграш спонсорського авта. Не знаю, чи виграв хто. Але більшості бачених мною облич авта аж ніяк не бракувало.
P.S.
22 січня, запис у «Живому Журналі» Сергія Кузьминського, :
Михайло Бриних, «Інтернет Репортер»