Київ / Інтерактивний фото-проект «Common Ground»
21 ЖОВТНЯ - 04 ЛИСТОПАДА
Центр сучасного мистецтва “Soviart”, Андріївський узвіз 22-А.
Теорія Хаосу і Мистецтво Фотографії
Інтерактивний фото-проект «Common Ground»
Пшемка Кшакєвича (Польща)
21 жовтня — 8 листопада 2011
Відкриття: п’ятниця, 21 жовтня 2011, 18.00
Центр сучасного мистецтва “Soviart”
Київ, Андріївський узвіз 22-А.
Презентація під відкритим небом: 21-23 жовтня 2011
17:00 — 19:00, Київ, Андріївський узвіз 20-Б
Проект «Common Ground» Пшемка Кшакєвича розвивається вже шість років та презентується у Києві у рамках програми популяризації польської культури за кордоном з нагоди Головування Польщі у Раді Європейського Союзу.
Проект «Common Ground» має декілька вимірів. Пшемек Кшакевич протягом останніх років робить фото людей, які приваблюють його своїм різноманіттям: усміхнена дівчина в бікіні і побожний хасид, футбольний вболівальник і швейцарський колекціонер мистецтва, любитель такс і учасник демонстрації у Києві. Ідея художника – дати можливість цим дуже різним персонажам зустрітися: на одну мить, на одному полі, поєднати контексти і особистості.
У співпраці із математиком Томашем Недобою, Пшемек Кшакевич створює інтерактивну інсталяцію, в якій останнє слово належить не митцеві, а глядачу. У мистецтві, яке розуміється вже не як екзегеза, естетизація чи екзальтація довколишньої дійсності, а радше як зустріч і спроба зрозуміти своє місце у межах культури, глядач виступає не тільки реципієнтом чи інтерпретатором мистецтва, а й його співтворцем. Саме його жест має вирішальний вплив на те, що він сам побачить: у цьому випадку, саме глядач впливає на остаточну форму низки портретів і на те, які між ними виникнуть стосунки.
Героїв портретів багато чого розділяє, але багато чого й об’єднує: кожен з них належить до своєї групи, яка позиціонує його у стосунках з іншими і визначає його власне місце. Однак, зрештою, це глядач одним жестом створює нові «підгрупи» людей, часто з різними світоглядами, спільна зустріч яких однаковою мірою можлива, як і неймовірна.
Виходячи з теорії шести ступенів віддаленості, ми вже знаємо, що між кожною з можливих комбінацій портретів існує невидима мережа стосунків і близьких чи далеких знайомих; тільки залишається питання щодо ймовірності чи навіть передбачуваності такої, а не іншої добірки. Знавці гральних автоматів знають відповідь: вона безкінечно низька. Прихильники теорії хаосу знайдуть тут поле для роздумів
Про авторів
Мистецька аґенція Арт-Вертеп
Додав Sh.Ocean 19 жовтня 2011